De stad is volop een evenementenprogramma voor deze zomer, met inachtneming van alle coronarichtlijnen, aan het uitwerken. Het Kunstenfestival Watou, de Maria-Ommegang, Marktrock Poperinge of de hoppefeesten mogen dan afgelast of uitgesteld zijn, ongetwijfeld krijgen kleinschalige activiteiten wel alle kansen.

Tegen begin juni wil de stad een geüpdatete activiteitenkalender die dan via de stadskrant (zomereditie) en uiteraard online communicatie ruim verspreid wordt onder Poperingenaars, Westhoekers en wie weet… toeristen.
De stad wil echter geen monopolie en weet dat ook de private sector broedt op een aantal coronaproof activiteiten in de zomermaanden (juli, augustus en ev. september).

Verenigingen, vzw’s maar ook bedrijven denken hard na om inwoners een aantrekkelijk vrijetijdsaanbod aan te bieden. De stad werpt zich hier op als regisseur en reikt de private sector de hand om samen een totaalpakket aan zomerse activiteiten en evenementen uit te werken. Denk aan zoektochten, kleinschalige muzikale optredens, een tentoonstelling, een sportieve challenge, een activiteit om een buurt of straat samen te brengen enz.

Wie concrete ideeën heeft, laat die zo snel mogelijk weten via een invulformulier op de stedelijke website en dat zeker voor 27 mei 2020. Begin juni wordt de laatste hand gelegd aan de zomerkalender en starten de voorbereidingen van de communicatie-acties.

Uitgebreide info is beschikbaar bij de desbetreffende vrijetijdsdiensten (toerisme, cultuur, jeugd, sport) en de dienst lokale economie.