Marian Goeman

• Geboortedatum:

25 september 1976

BEROEP
Leerkracht derde leerjaar in team en co teach project in VBS Sint-Benedictus, geeft heel graag les.

PERSONALIA
Alleenstaande mama van Niels Devos.

Slogan?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos.

Favoriete plekje?
Het stadspark en de wandeltochten langs de Vleterbeek.

Favoriete gerechtje?
Allerlei Italiaanse of Oosterse gerechten.

Hobby's?
Wandelen, zwemmen, dansen, COV kring Ieper-Poperinge, COV West-Vlaanderen, pretparken bezoeken, nieuwe plaatsen ontdekken.

Waarom aan politiek doen in Poperinge?
Ik ben graag een luisterend oor voor alle mensen om me heen, andere alleenstaanden, maar ook andere kwetsbare inwoners. Ik wil ook hun stem laten horen zodat we op een verbindende manier een zorgzame gemeente kunnen zijn voor ELKE inwoner.

Op welke manier zit Poperinge bij jou in het lijf?
Ik hou van de mentaliteit en de vriendelijkheid van Poperingenaars. Mensen kunnen zonder moeite goeiedag knikken zonder mekaar echt te kennen. Poperinge is een stad waar je een terecht ’thuis’-gevoel krijgt.

Op welke realisaties ben je het meest trots?
Jeugdcentrum, de Speelveugel, Popsjot, zwembad met cafetaria en bowling, speelpleintjes, skatepark, middelen die scholen een duwtje in de rug geven voor nieuwbouwprojecten van lokalen of sportinfrastructuur, de Bollaard in Watou, fietsbibliotheek….

Beleidsprioriteiten voor de komende 6 jaar?
Het Huis van het Kind uitbouwen als dé plek waar iedereen terechtkan met zijn of haar vragen over kinderen en opvoeden.

Hoe verkoop jij Poperinge aan buitenstaanders?
Poperinge is een veelzijdige stad met culturele aspecten, de herdenkingsplaatsen van WOI en het Talbot House, het verhaal van meester Ghybe en de geschiedenis achter het woord KEIKOPPEN, de sociale aspecten van bv. de hoppe- en biercultuur in het Hoppemuseum en daarnaast heeft de natuur in Poperinge en omstreken ook veel te bieden voor wandelaars en fietsers. Door de aanwezigheid van een subtropisch zwembad met cafetaria en bowling en speelpleintjes zullen kinderen zich hier ook snel thuis voelen.

Welke activiteiten wil je voor geen geld missen?
Marktrock, Parkconcerten, buitenspeeldag, slotactiviteit van Popsjot, Bierfestival, Tournée Locale, Volksspelenroute, Kunstenfestival in Watou.