Isabel Lebbe

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, OCMW-Voorzitter, Schepen, Lid dagelijks bestuur, Bestuurslid

• Geboortedatum:

31 december 1978

BEROEP
Consulent Landelijke Gilden Westhoek, OCMW-voorzitter.

Favoriete plekje?
Het uitzicht op de open ruimte en de Catsberg vanuit onze woonkamer. We kunnen er dag na dag de seizoenen zien veranderen en volgen de werkzaamheden van onze boerenburen.

Favoriete gerechtje?
Ik ben een echte zoetemond. Voor mij dus graag een stukje zelfgebakken fruittaart.

Hobby’s?
Kookouder voor Chiro Abele, speelpleinwerking ELEBA-Abele, lid KVLV Watou en LG Watou. Wanneer ik thuis ben: voorlezen aan de kinderen, puzzelen.

Waarom aan politiek doen in Poperinge?
We maken het elkaar veel gemakkelijker als we zorgen voor elkaar binnen ons gezin, onze familie, onze vriendenkring. Door mij politiek te engageren wil ik mijn steentje bijdragen zodat ook onze stad zorgt voor haar inwoners.

Op welke manier zit Poperinge bij jou in het lijf?
Poperinge is de stad waar ik geboren en getogen ben. Ik kan me niet voorstellen om in een andere (grote) stad te wonen. Je vindt er alles wat je nodig hebt en kan toch nog genieten van rust en stilte. Poperinge is een stad om trots op te zijn. Onze stad is goed gekend ver buiten de Westhoek. In tegenstelling tot andere kleine stadjes weet iedereen toch ongeveer waar Poperinge ligt.

Beleidsprioriteiten voor de komende 6 jaar?
Een goed uitgebouwd woonzorgbeleid dat zich kan spiegelen aan het nieuwe buurtzorgmodel. Realisatie van de woonzorgzone rond Huize Proventier. Uitbreiding Sociaal Huis: alle loketfuncties in één onthaal. De renovatie van het St. Annaplein en een nieuwe invulling voor het atelier in de Engelstraat.

Welke activiteiten wil je voor geen geld missen?
Op nummer 1 staat de Sinksenkermis in Abele. We denken meestal aan de grote evenementen maar Poperinge heeft ook heel veel verenigingen met ontelbaar veel vrijwilligers die week na week, dag na dag allerhande activiteiten organiseren voor hun medemensen. RESPECT voor al dat werk!