Geert Vandenbussche

• Geboortedatum:

27 januari 1958

BEROEP
Bankbediende bij Crelan kantoor Taillieu Poperinge.

PERSONALIA
Gehuwd met Marleen Deschuytter (OCMW raadslid en werkzaam bij Femma), vader van Daan (postoverste brandweer Zuid-IJzer, samen met kleuteronderwijzeres Lore), Marlies (werkt bij Vias verkeersinstituut, samen met bankbediende Renaat) en Anneloes (hoofdlaborant, samen met Britt, medisch expert bij het Rode Kruis). Opa van Floris, Noor, Siem, Jolien en Isa.

Favoriete plekje?
In Roesbrugge aan de IJzer.

Favoriete gerechtje?
De worteltaart die Marleen klaarmaakt voor de kleinkinderen.

Hobby's?
Adjudant bij brandweer Zuid-IJzer, voorzitter Pasar Poperinge, provinciale beleidsploeg, lid van KWB, Landelijke Gilde en de Gezinsbond.

Waarom aan politiek doen in Poperinge?
Uit een brede interesse en betrokkenheid voor wat er gebeurt in onze stad. Je kunt meer bereiken als je actief betrokken bent dan als je aan de zijlijn staat. Ik wil de huidige ploeg die het uitstekend doet, versterken en meewerken aan een beleid voor stad en dorp.

Op welke manier zit Poperinge bij jou in het lijf?
De stad van het goede leven met een plaats voor iedereen. Met een rijke culturele troef maar ook met heel veel oog voor rust en natuur. Een stad waar het goed leven is, waar er heel veel geïnvesteerd is in verenigingen. Voor de jeugd met een waaier aan mogelijkheden van speelpleinwerking, academie, voor- en naschoolse opvang… Waar met een duidelijke visie aan veiligheid
gewerkt wordt. Vanuit de brandweer is dit een punt dat me nauw aan het hart ligt.

Beleidsprioriteiten voor de komende 6 jaar?
Het verder ondersteunen van handel en winkels in alle kernen blijft heel belangrijk voor stad en dorp. Opkomen voor ‘leefbare dorpen’ en een dorpenplan opmaken! Warme entiteiten binnen de stad. Werkgelegenheid blijft jonge mensen naar Poperinge brengen, daar blijven op inzetten is nodig.

Hoe ben jij ambassadeur voor Poperinge?
Door nu en dan in goed gezelschap ons gerstenat aan te bevelen. Met “vakantie in mijn straat” hebben we verschillende deelgemeenten leren kennen als toerist. Zelf overtuigd zijn van de schoonheid van je eigen stad, maakt je de beste ambassadeur.

Welke activiteiten wil je voor geen geld missen?
De Hoppestoet maar ook de dorpskermis. De prachtige tentoonstellingen die kunstenaars met roots in of van Poperinge in de kijker zetten. De Parkconcerten en Marktrock proberen we in onze agenda in te passen