Met deze slogan geven we aan dat ons team met hart en ziel voor Poperinge gaat. We brengen een verhaal van hart én van verstand. Het hart omdat we dicht bij onze bevolking willen staan en een emotionele band hebben met onze stad en haar bewoners. Het verstand omdat we verantwoorde keuzes moeten en willen maken, niet alleen voor onszelf maar ook en vooral voor de toekomstige generaties Poperingenaars.

Het lichaam ook als metafoor voor onze zintuigen. We zijn een stad waar van alles te zien, te beleven en te proeven is. Doorheen de campagne willen we verschillende lichaamsdelen gebruiken om de speerpunten van ons programma mee te geven.

We bieden mensen een luisterend oor en staan open voor wat zij zeggen en denken. Participatie was de voorbije legislatuur één van onze pijlers en dat zal zo blijven.

We steken ook de handen uit de mouwen. De  voorbije jaren hebben we hard gewerkt en konden we heel veel projecten realiseren. Alleen al bijvoorbeeld het rijtje aan gemeentewegen die geheel of gedeeltelijk vernieuwd werden, is heel lang. Maar ook heel wat andere infrastructuur kwam erbij of werd vernieuwd. Ook heel wat nieuwe dienstverlening zag het levenslicht. Maar het werk is niet af. Er is nog heel wat te doen!

We hebben het hart op de tong. Dat wil zeggen dat we durven zeggen waar het op staat als het moet, mét respect voor iedereen.
We willen ook empathie tonen voor doelgroepen en kansengroepen die extra zorg en aandacht nodig hebben. Zij hebben bij ons een voetje voor.
We willen blijven voortwerken zoals we dat de voorbije jaren deden: op basis van ons buikgevoel en van wat we zien en horen, zetten we onze schouders onder onze stad. En zo bereiden we ons stap voor stap voor op de uitdagingen van de toekomst.
Jullie merken het: onze slogan biedt tal van mogelijkheden en sluit perfect aan bij ons programma. Poperinge zit in ons lijf en dat mag iedereen weten!

Namens CD&V Poperinge

Christof Dejaegher