CD&V lijst Poperinge definitief volledig, met 12 nieuwkomers

CD&V Poperinge stelde eerder al op 17 juni 2018 haar kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen voor. Omwille van persoonlijke en familiale redenen haakte huidig schepen Pieter Marchand recent af. Enkele weken later heeft CD&V de lijst met kandidaten nu definitief vastgelegd.

Lijsttrekker en huidig burgemeester Christof Dejaegher stelt met trots 12 nieuwkomers voor op de lijst:

Johan Pil (plaats 5) is landbouwer in de Busseboomstraat te Reningelst en ondervoorzitter van de lokale Landelijke Gilde. Chantal Vanelstlande (plaats 6) is mede zaakvoerder van BVBA Depoorter uit de Switch Road en is actief in Unizo, de Bouwunie, de stedelijke sportraad en het Poperings Verbroederingscomité. Klaas Verbeke (plaats 7) is leerkracht aan het Sint-Janscollege, papa van twee en een sportieve dertiger, bv. in KFC Studax Poperinge.

Karel Vandenbroucke ( plaats 9) is product manager bij Unitron en stond mee aan de wieg van het hernieuwde skatepark in Poperinge. Jarenlang zette hij zich in Scouting Poperinge en Jeugdhuis Den Couter. Net daarna staat de jongste kandidaat van de lijst met Rube Plancke (plaats 10), student sociaal werk te Kortrijk en er meteen ook al actief in het studentenleven. Ewoud Notebaert (plaats 11) wil vanuit zijn engagement als Chiro-leider mee de kar trekken voor een jeugdig en aantrekkelijk Poperinge.

Na het blok nieuwe jongeren, stellen we U graag ook vijf nieuwe vrouwelijke kandidaten voor. Marian Goeman (plaats 12) werkt als leerkracht in VBS Sint Benedictus en is ook provinciaal secretaris van COV West-Vlaanderen. Hannelore Knockaert (plaats 13) is landbouwster in de Beleedstraat en verdedigt heel actief de belangen van de agrarische sector in de Bedrijfsgilde en de regioraad van de Boerenbond. Greetje Chaerle (plaats 14) uit Krombeke geeft les in het OLVI en speelt in haar vrije tijd deuntjes bij de harmonie De Volksvreugd in Proven. Gina Weemeeuw (plaats 15) werkt bij Familiehulp en wil vanuit haar engagement mee zorgen voor een warme en toegankelijke samenleving. Carine Vannieuwenhuyze (plaats 16) woont in Poperinge en werkte als hoofdverpleegster in het Mariaziekenhuis en later Jan Yperman. Geert Vandenbussche (plaats 19) – bankbediende en brandweerman uit Roesbrugge - sluit het rijtje nieuwkomers, aldus lijsttrekker Christof Dejaegher”.

De lijst met nieuwkomers krijgen ondersteuning van 13 kandidaten die zich vroeger ook al kandidaat stelden. Schepen Loes Vandromme (plaats 2), schepen Ben Desmyter (plaats 3), OCMW-voorzitter Isabel Lebbe (plaats 4), OCMW-raadslid Jeroen Verdonck (plaats 8), gemeenteraadslid Stefaan Derycke (plaats 17), gemeenteraadslid Chantal Vanzieleghem (plaats 18), verzorgende Katrien Vlaeminck (plaats 20), afdelingsvoorzitter Jef Delalleau (plaats 21), OCMW-raadslid Regine Debyser (plaats 22), gemeenteraadslid Marc Devos (plaats 23) en gemeenteraadsvoorzitter Myriam Maes (plaats 24).

Eerste schepen Kris Notebaert duwt de CD&V lijst vanuit zijn jarenlange ervaring en expertise op het terrein.

Op de lijst van CD&V Poperinge staan 12 volledig nieuwe kandidaten. De gemiddelde leeftijd bedraagt 45 jaar. 15 van de kandidaten komen uit het centrum van de stad en 10 kandidaten wonen in een deelgemeente. Zo goed als elke woonkern is vertegenwoordigd met één of meerdere kandidaten. En de leeftijden? Op de lijst staan 1 tiener, 3 twintigers, 5 dertigers, 4 veertigers, 9 vijftigers en 3 frisse zestigers en zo zorgen we voor een heel mooie spreiding.

We bedanken graag onze uittredende mandatarissen die niet meer op onze lijst staan en afscheid nemen van de politiek om persoonlijke of professionele redenen. Dank aan Jan Derycke, Els Sticker, Mieke De Backer, Marleen Deschuytter en Pieter Marchand voor hun inzet in de gemeente – of ocmw – raad.

Namens CD&V Poperinge

Christof Dejaegher