De stembakken zijn allemaal leeg, de stemmen zijn geteld. CD&V haalt een score van 40,6% in de hoppestad. Dit is een stijging van ruim 4 % in vergelijking met 6 jaar geleden.

Deze score vertaalt zich in 12 zetels, wat een extra zetel betekent tegenover de zetelverdeling van de huidige legislatuur. De coalitiepartner Samen behoudt haar 3 zetels.

De huidige meerderheid versterkt haar positie dus beduidend.

CD&V Poperinge is heel tevreden dat we beloond zijn voor het werk van de afgelopen 6 jaar. « We zijn er allemaal van overtuigd dat we een sterke lijst met heel capabele mannen en vrouwen hadden. De kandidaten haalden één voor één een goed resultaat ».

Tijdens de campagne en de vele huisbezoeken hoorden we dat de Poperingenaar tevreden is over het huidige beleid. CD&V blijft met deze monsterscore aan zet en kiest er voor om ook voor de komende 6 jaar verder te besturen met Samen. CD&V Poperinge wil de coalitiepartner bedanken voor de loyauteit 6 jaar geleden, toen Open VLD probeerde CD&V uit het stadhuis te werken. Ook de goede samenwerking en verstandhouding versterkt deze beslissing. De voorbije maanden werd er vanuit de oppositie nogal vaak heel hard geschoten op onder andere  het budget van de stad. CD&V Poperinge heeft geen probleem met kritiek, maar stelt zich toch vragen bij kritiek gebaseerd op foute cijfers. Het vertrouwen hierdoor was bij een groot aantal van de partijmensen zoek.

CD&V Poperinge koos voor « ‘t zit in ons lijf » als slogan voor de voorbije campagne. De 25 kandidaten bewezen dat dit effectief het geval was en willen de komende zes jaar ook opnieuw hun beste beentje voorzetten.